Personages:
Lisa (het slachtoffer van pesten)
Emma (de vriendin van Lisa die voor haar opkomt)
Pesters (een groepje kinderen dat Lisa pest)
Leerlingen (andere kinderen in de klas)
Decor: Klaslokaal
Act 1: (Lisa staat alleen in het klaslokaal terwijl de pesters haar uitlachen en buitensluiten. Emma komt binnen en ziet wat er gebeurt.)
Emma: (stapt op de pesters af) Stop hiermee! Lisa is mijn vriendin en jullie mogen haar niet zo behandelen.
Pesters: (lachen en maken grappen)
Emma: Ik meen het serieus. Pesten is niet oké en het maakt Lisa verdrietig. Jullie moeten stoppen.
Pesters: (druipt af)
(Lisa kijkt Emma dankbaar aan.)
Act 2: (De volgende dag op school. Lisa zit in de klas en wordt omringd door de leerlingen. Emma komt binnen.)
Leerling 1: Hey Lisa, we vinden het niet leuk wat er gebeurd is. We willen je helpen.
Leerling 2: Ja, we willen dat je je weer veilig en gelukkig voelt op school.
Emma: Lisa, je hoeft niet alleen te zijn. We staan allemaal achter je en we zullen je helpen.
Lisa: (lacht en bedankt haar vrienden)
Act 3: (Een paar dagen later. Lisa loopt naar de groep pesters toe.)
Lisa: Hallo, ik wil graag met jullie praten.
Pesters: (kijken haar verbaasd aan)
Lisa: Ik begrijp niet waarom jullie me pesten. Het doet me pijn en het maakt me verdrietig. Kunnen we het alsjeblieft oplossen?
Pester 1: (kijkt beschaamd naar de grond) Het spijt me, Lisa. Ik heb er spijt van dat ik je pijn heb gedaan.
Pester 2: (knikt instemmend) Ik ook. Het was niet oké wat we deden.
Lisa: (kijkt opgelucht) Fijn dat jullie dat inzien. Laten we het goedmaken en vrienden zijn.
Act 4: (Alle leerlingen staan bij elkaar en vieren feest. Lisa en Emma zijn samen aan het dansen.)
Leerling 1: Het is zo fijn om te zien dat we als klas bij elkaar kunnen staan en pesten kunnen stoppen.
Leerling 2: Ja, het maakt niet uit wie je bent of wat je doet. We zijn allemaal vrienden en we zorgen voor elkaar.
Emma: (kijkt naar Lisa) En we laten zien dat we pesten niet accepteren. Samen staan we sterk.
Lisa: (lacht en knikt) Ja, samen tegen pesten!
(Einde)