Nikkie de Jager over coming-out: “Er blijven altijd pestkoppen” | Stop Pesten NU

084-0035994

Foutmelding

You may not view this site from your current location.

Nikkie de Jager over coming-out: “Er blijven altijd pestkoppen”

Na haar coming-out op school volgde er een zware tijd voor Nikkie de Jager (27). In een nieuwe video op haar Youtube kanaal vertelt de visagist dat ze naast steun ook veel narigheid op haar dak kreeg.

Nikkie de Jager neemt haar kijkers in de emotionele video mee terug naar haar schooljaren, waarin ze worstelde met haar identiteit en uiteindelijk uit de kast kwam.

GRAPPENMAKER

In de video blikt Nikkie terug op haar schooltijd. Ze vertelt dat ze altijd grappig deed, maar dat dit niet zomaar was. “Het was mijn manier om mezelf te verdedigen, omdat ik super onzeker was over mijn lichaam, mijn leven. Als ik mensen aan het lachen kon maken, konden mensen me niet pesten”, aldus Nikkie.

LASTIG

Op de basisschool maakten haar klasgenootjes haar transitie van dichtbij mee, waardoor er veel begrip was. Maar op de middelbare school was het andere koek vertelt Nikkie. “Een coming-out op de middelbare school is lastig, want alle kinderen zijn bezig met hun hormonen en ontwikkeling. Er blijven altijd pestkoppen.”

ANDERE BLIK

“Het is zo moeilijk, want je ziet dat de manier waarop ze naar je kijken verandert. Hun blik veranderde toen ik het vertelde. En dat is heel lastig, want je voelt dat hun mening over je anders is nadat je het hebt verteld”, herinnert de visagist zich over haar schoolperiode.

LICHT AAN HET EIND VAN DE TUNNEL

Ze vertelt dat ze zelfs een aparte kleedkamer kreeg, omdat sommige ouders van haar klasgenootjes niet wilden dat ze dezelfde kleedkamer gebruikte. “Sommige mensen hadden een mening, denk ik”, besluit ze. Tot slot steekt Nikkie andere transgenders een hart onder de riem. “Die tunnel is misschien heel lang, maar er is licht aan het einde.”

 

Bron: RTL Boulevard

Tip van de redactie

Tip van onze redactie met interessante informatie over pesten en online pesten (cyberpesten):